neděle 27. srpna 2017

LGMD 8. semestr

Neboli 2. semestr navazujícího magisterského studia. Měla jsem tento článek napsat už dávno, ale nějak jsem na něj zapomněla. Snad to někomu poslouží i teď.

Analýza a management dat pro zdravotnické obory. Zapsala jsem si tento předmět o rok dříve, abych se jím nemusela zabývat ve státnicovém semestru. Je zde povinná účast (ale jsou povoleny asi 3 absence) a píší se průběžně 2 teoretické testy, poslední teoretický se píše spolu s počítáním příkladů na konci semestru. Přednášky jsou v pohodě, pro někoho je tempo příliš pomalé, já jsem byla ráda, že nám vše bylo dobře vysvětleno. Myslím, že je dobrá volba si tento předmět zapsat ve čtvrťáku, protože člověk poznatky může využít při psaní diplomky... V posledním semestru je to už dost natěsno :)

Bioetika - seminář. Volitelný předmět, který mě prostě zajímal. Během semestru každý student prezentuje dvě kazuistiky z vybrané oblasti (na mě vyšel  Výzkum na zvířatech a Asistovaná reprodukce). Ke každé prezentaci daný student vymyslel i otázky k diskusi. Poté jsme k danému tématu (každý týden je jedno) měli online diskutovat kazuistiku zadanou vyučujícím. Bylo to pro mě obohacující a asi bych to doporučila všem, kteří studují nějaký zdravotnický/výzkumný obor.

Odborná praxe v cytogenetické/molekulárně genetické laboratoři II. Předmět spojený s diplomkou.

Lékařská genetika a genetické poradenství. Největší zklamání tohoto semestru, protože jsme všichni od tohoto předmětu měli velká očekávání. Přednášky byly nezáživné a chaotické. Přednáší více vyučujících a nikdo neví, co nám kdo řekl, takže buď se informace opakují, nebo vynechávají. Zkouška je písemná. Při přípravě jsem měla dojem, že v materiálech není nic moc nového, co bych už neznala, na zkoušce se však objevili dost špeky.

Genové inženýrství. Pro mě těžký předmět, ale naučit se dá, jen se do toho musí člověk dostatečně ponořit. Zkouška je písemná i ústní. U písemné je (jako u jiných tohoto vyučujícího) důležité kreslit obrázky, takže si je doma i vyzkoušejte :) Ústní je ošemetná, u nás byla v pohodě, u jiných termínů na konci náročná.

Diplomová práce LGMD II. Předmět k diplomce, zápočet uděluje vedoucí.

Diplomový seminář MBG/LGMD II. Tento semestr prezentovali své diplomky páťaci. Povoleny jsou dvě absence, ale za hlasování při semináři (víc jak na polovině), za práci poroty a za videoprezentaci lze nasbírat bonusové absence, které se převádějí do dalšího semestru.

Molekulární diagnostika mikroorganismů. Prezentují externisti, kteří také (naštěstí) chystají otázky ke zkoušce. Většinou je přednáška kratší, než by měla být. Obtížnost zkoušky jsem si představovala jednodušší, ale nakonec to dopadlo pěkně :)

Základy klinické onkologie. Přednáší lékaři, kteří jsou pohodáři (na našem oboru neobvyklé)! Opravdu zajímavý předmět, propojení praxe s naším výzkumem. Zkouška jednoduchá.

Molekulární biologie nádorů. Poměrně podrobný předmět, který mě ale tento semestr bavil nejvíc (škoda, že byl na konci nejnáročnějšího dne). Zkouška mě toho opravdu dost naučila. Jsou známy otázky a vyučující to dobře ví, ale nevadí jí to. Stejně ty otázky pokrývají téměř celé učivo a navíc jsou tam každý semestr přidávány nové (pár).

Angličtina pro biology IV. Byla jsem za tento předmět ráda, neboť jsem mohla procvičovat angličtinu a vyzkoušet si prezentaci v angličtině. Není to však vyloženě příprava na zkoušku.

Pokročilá odborná angličtina - zkouška. No. Po napsání písemné jsem měla obavy. Dopadla mi pěkně. Ale! Podle mě je tato angličtina zbytečně těžká. Všichni, kdo jsme psali bakalářky, jsme angličtinou zasaženi na té úrovni, na jaké potřebujeme.
Jinak zkouška se skládá z ústní gramaticko-lexikální části, na kterou se moc nedá připravit. Poslech byl pěkně hloupý (byl tam jakýsi šum). Na část "Writing" bylo poměrně málo času (já třeba udělala chybu a začala hned psát, bez toho, abych si podrobněji prohlídla tabulku, kterou jsme měli popisovat - protože jsem se bála, že to nestihnu). Ústní část je fajná, neboť si můžete připravit prezentaci na libovolné téma. Opravdu doporučuji neprezentovat diplomku, protože vám vyučující nebude rozumět. Klidně prezentujte úplně základní téma (u nás se objevilo i srovnání DNA a RNA...), ale zajímavě.

2 komentáře:

  1. Vy jste mohli mít jakékoliv téma? U nás trvá na diplomkách! Hmm, podivná ta angličtina (a to máme v důsledku stejnou vyučující!)... V září mě čeká potřetí, tak snad ji už nějak, překonám... (vám vyšly články z astrofyziky? hmm, tak snad vám v září vyjdou témata z vašeho oboru...) Mělas dost předmětů!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí mohli. Jako myslím, že by nás (i sebe) zbytečně trápila, kdyby ne - protože by tomu ona prostě nerozuměla.. Vždyť ani my si skoro navzájem nerozumíme, ani v češtině :D Držím palce! Opravdu máme stejnou? My teď na zkoušce měli nějakou novou...
      Dost předmětů? Ty jich máš vždycky mraky :D A já se snažila dát si něco i z páťáku...

      Vymazat

Děkuji za Tvůj komentář :)