středa 15. června 2016

Být vlastní hrdinkou

Napsáno na popud propadnutí jednomu seriálu.

Od malička jsem si ráda četla a vzhledem k mnoha okolnostem jsem taky dost sledovala televizi. Žila jsem jiné životy, nechala se unášet cizímu dobrodružstvími, zamilovávala jsem si a nenáviděla neexistující osoby. A tak nějak jsem si uvědomila, že to je můj problém dodnes.

Ať se jedná o seriálové postavy či o skutečně existující lidi, mám tendenci nahlížet do jejich životů a srovnávat se s nimi. A nebýt pak sama se sebou spokojená. Jistě, dá se říct, že když už se jedná o skutečně existující lidi, tak pak mi to může sloužit jako inspirace, v čem se dá zlepšit a že lze zažívat dobrodružství i v reálném životě. Jenže každý jsme byli obdařeni jinými povahovými vlastnostmi a narodili jsme se do jiného prostředí. Nebudeme proto všichni úspěšní na stejné úrovni.

Jedinou osobu, se kterou se můžu srovnávat, jsem já. Já sama před rokem, dvěma, pěti. Můžu se podívat, kam jsem pokročila, a v kterých místech jsem zabloudila. Můžu podle toho naplánovat své další kroky. Je jen na mě, jak naložím s tím, co mám.

Nemusím mít spoustu přátel (bývá mi někdy smutno, že jsem třeba ještě nebyla na žádné rozlučce se svobodou mých (tím pádem) známých), nemusím být nejlepší student (bývá mi smutno, když dosahuji horších výsledků než druzí), nemusím vynikat (bývá mi smutno ze své obyčejnosti). Stačí žít podle svého svědomí, snažit se co nejvíce přibližovat Dobru a naložit správně s tím, co mi bylo dáno.

4 komentáře:

  1. Copak to je za seriál?
    Ten poslední odstavec skrývá naprosto moc pravd. Tak se jich drž. I když je to moc těžké, strašně moc.
    Jaks včera dopadla, dobrý?

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle je tak pravdivý článek a tolik se v něm vidím.
    S tím srovnáváním mám taky problém a nedokážu se toho nějak zbavit. Na to, kam jsem se ale já sama posunula, nějak zapomínám myslet.
    A ten poslední odstavec... to sedí. Moc hezky jsi článek napsala a já za něj děkuji. Také by mě zajímalo, na popud jakého seriálu jsi článek napsala. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Je to tak, ale smutné je, když nevidím nic pěkného ani ve srovnání sama se sebou (spíš bych chtěla být zase veselá, zvědavá, chytrá, štíhlá..)

    OdpovědětVymazat
  4. Srovnání se je obrovský lidský nešvar, který nás naprosto zbytečně (a také vlastní vinou) činí nešťastnými - přesto se mu prakticky nikdo nedokáže ubránit.
    Ale přesně jak píšeš - měli bychom hodit za hlavu úspěchy/neúspěchy či vlastnosti druhých a dívat se výlučně sami na sebe....

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Tvůj komentář :)