úterý 1. prosince 2015

Dělat vědu

Studuji obor s těžko zapamatovatelným názvem "Lékařská genetika a molekulární diagnostika". Vybrala jsem si ho na základě toho, že otevírá více možností uplatnění než klasická Molekulární biologie a genetika. Tu jsem chtěla studovat kvůli mé oblibě v biologii (a když na to koukám zpětně, dost mě ovlivnila jedna poznámka od učitelky biologie).
No. Jenže. Jak tak nějak pronikám do tajů vědy (hurá, články!), tak vím, že se mi to nechce dělat. A o to jsem radši, že jsem na mém oboru, s kterým bych sice mohla do výzkumu, ale stejně dobře můžu pracovat v zavedené laboratoři v nemocnici.
Výzkum mě děsí. Neumím si představit, že bych měla přijít s vlastním nápadem, navrhnout experiment, uskutečnit ho a ještě jej publikovat! Navíc by to pořád mohlo znamenat částečné obětování rodiny, což nevím, jestli jsem schopna podstoupit.

8 komentářů:

  1. Takže tě to baví, práce by tě naplňovala, ale děsí tě hlavně to, že bys byla středem pozornosti? A radši bys dělala v laboratoři v nemocnici? Co by tě vlastně bavilo nejvíc?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No.. spíše mě děsí ta zodpovědnost za to, abych něco vymyslela, abych něco publikovala a abych si na to sháněla peníze:) takže raději budu nějaká "obyčejná laborantka" v nemocnici nebo klidně i ve výzkumu, pokud by na mě nebyly kladeny nároky těch výše uvedených činností (což vlastně ani nevím, jestli jde):D jako ta nemocnice by mě bavila, protože bych tam cítila užitečnost...

      Vymazat
  2. Jak já vám závidím vaši akreditaci. Náš obor má v názvu lékařský, ale chybí mu ta druhá akreditace. Takže já šla na studium s tím, že chci také do nemocnice, a ono to nejde :-(
    Mám to úplně stejně jako ty s vědou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nemůžeš si tu akreditaci kdyžtak dodělat? Vím, že to něco stojí, ale zas pokud bys to opravdu chtěla dělat...

      Vymazat
    2. No, co jsem se ptala, tak ani ne - byl kurz, ale už není a nebude. (a ten byl pro pracovníky a ne všichni si ho stihli udělat) Takže mě čeká delší studium ;-)

      Vymazat
  3. Ufff...Ja osobne si neviem predstaviť študovať na vysokej, ked už ani tú strednú školu akosi nezvládam..
    Hm a ešte ked si prečítam tvoj odbor tak ma desí to, že v živote nikdy nič nedokážem. Pretrože každý študuje, zaujima sa o tie najnovšie metódy atd atd a ja ? nič...
    K tomu by ma asi nikto neprinútil o.O
    Ale tebe prajem vela šťastiaaa :)))))))

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo...to bych si asi taky neuměla představit. :D Vlastní nápad a experiment.. :D .. A obětování rodiny? To znamená, že bys byla v zahraničí a s nimi ses nemohla tolik vídat nebo jak je to myšlené? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíše je to myšlené tak, že bych se tomu musela fakt věnovat, investovat do toho mnoho času, který by jinak podle mě měl příslušet rodině...

      Vymazat

Děkuji za Tvůj komentář :)