sobota 28. listopadu 2015

Soustředěnost

Lidé si nepotřebují pamatovat a tak se i odnaučili učit. Ano, na tohle jsem nedávno zažila zajímavou diskusi. A na neproduktivní multitasking. Ono se to ale lehko řekne, že by se měl člověk věnovat jedné věci, když mě myšlenky létají všude možně!  Ale opravu se o to snažím, Protože když v tom nebudu dobrá, tak touhle školou neprojdu...
Pro větší soustředění jsem si dneska uklidila stůl a možná to i trochu zabralo (anebo se na tom podílelo sluníčko?). Už jsem přihlášená na dvě zkoušky, na mikrobiologii mám dost času (akorát se bojím, že mi ukradne moc času na psaní bakalářky, a to ani nemluvím o situaci, kdy by mě z té mikry vyhodili). Jeden předtermín. Uvažovala jsem nad dvěma, ale to bych asi nezvládla. Nebo ne moc kvalitně.
Jedna z věcí, která mi krade soustředění, je i ta neustálá změna plánů. Kdy psát bakalářku? A které termíny si dát, abych to zvládla a zároveň měla čas? Myslela jsem si, že jsem se to už naučila, ale je to každý semestr stejné...

PS: Máte nějaké tipy na to, jak se zbavit rušivých vlivů, případně prostě jak se lépe soustředit?

6 komentářů:

  1. Se soustředěním mám taky problém. Ráda bych ti poradila, ale bohužel nevím jak. :( Mně samotné by se nějaká rada hodila. :)
    Chci se soustředit, snažím se, ale většinou to nejde. Myslím na tolik věcí kolem! A vím, že mi to škodí...
    Souhlasím i s tím, že je to každý semestr stejný... to se asi naučit nedá.
    Doufám a pevně věřím, že bakalářku i všechny zkoušky zvládneme!
    A děkuji moc! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda, úplně tě chápu :-(
    Záleží, jak to máš - mě na učení pomáhá vypadnout ven a tam se učit, v lese, na louce, v hamace. Doma totiž vidím plno práce a vaření, co by se mělo. Brácha naopak si zatáhl rolety a učil se doma v úplném tichu. Já si to nedokážu říkat nahlas, protože se mi to odráží ve stěnách pokoje. Ale když jde do tuhého, překonávám se, protože to se hodně soustředím na nervozitu. A mě hodně pomáhá malování pastelkami různých vzorců, vazeb a schémat. A vypisovat si - tím si formuluji a když píšu, víc mi to jde do hlavy a soustředím se. A taky mít po ruce jídlo - u učení dostanu vždycky hlad, přestože jsem po jídle, a ta touha si jít pro něco do kuchyně mě rozptyluje :-(
    Držím pěsti i kotníky!

    OdpovědětVymazat
  3. Och ja si vážne neviem predstaviť akio by som zvládla vyšku ked už strednu skoro vôbec nezvládam, takže u mna maš obdiv už len zato že tam si!!:)
    A inak velmi pomáahaju kofeinové tablety guarana. Su a prírodnej báze a vážne pomáhaju na sústredenie :)
    ...dnes svietilo krásne slniečko to je pravdaa:)

    OdpovědětVymazat
  4. Mě tak napadá, že kdykoliv tě napadne nějaká myšlenka, která ti brání přemýšlet nad tím, nad čím máš, zkus se zklidnit a vyžeň jí. Není to jednoduchý, chce to trpělivost. Ale je dobře, že si to v tu chvíli uvědomíš.
    Zkus trénink meditací. Dej si třeba ze začátku jen minutu, kdy vypneš mozek a budeš např. pozorovat nějaký předmět, na který se budeš soustředit nebo zavři oči. Jakmile tě napadnou myšlenky, zkus je přehlušit mantrou. :D
    Dřív jsem s tímhle měla taky problém, ale dá se to natrénovat. Držim palce.

    OdpovědětVymazat
  5. A jinak to jsou 2 typy doporučení, který ti nemusí vůbec vyhovovat, zkoušela bych i jiný. Nevím, jak se cítíš, když se nemůžeš soustředit - to má taky vliv. Každopádně já osobně si myslím, že různý způsoby meditace můžou velmi pomoct. Mrkni na net. ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Bohužel mám stejný problém a tím, jak v práci musím myslet na 1000 věcí a soustředit se i na všechno kolem (jestli neslyším ránu, volání pacienta, jestli někdo neprochází, kdo nemá...), tak je to ještě horší. Vivi píše o tabletkách, mě ale nepomohly.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Tvůj komentář :)