sobota 7. března 2015

Lyžování

Příspěvek jako protiváha k tomu poslednímu:) 

Víte, jako malou mě neučili lyžovat a myslím si, že rozhodně v naší populaci nepatřím mezi výjimky. Nejela jsem však ani na školní lyžák a to ze tří důvodů - za prvé, neuměla jsem lyžovat a proto jsem se bála, že se mezi spolužáky jen zesměšním a nebude se mi to líbit (skutečně hloupý důvod plynoucí ze strachu poznávat nové věci). Za druhé mám problémy se zády a tehdy mi mamka říkala, že by to na ty záda (ty pády atd) nebylo dobré a já to automaticky vzala jako fakt. Za třetí jsem věděla, že to bude stát finance, jejichž nedostatek (respektive množství "přesně akorát") byl i v tom věku pro mě příliš hmatatelný.

Abych k tomu ještě nasadila pomyslnou korunu, tak musím přiznat, že jsem nesnášela, když mi někdo říkal, jak je lyžování super, protože mi to přišlo jako sport snobů. V mých měřítkách jsou drahé lyžáky, lyže, vleky.

Ovšem loni mě přítel přemluvil a jeli jsme poprvé lyžovat. Musím říct, že lepšího učitele jsem si nemohla přát, protože mi každý pohyb umí dobře vysvětlit, ukázat, naučit a navíc zvládá i moji agresivnější, choleričtější nebo plačtivější verzi.

Letos jsme byli na skoro-prodlouženém-víkendu a já si už začala lyžování docela užívat. Sice mi to stále samozřejmě nejde a jezdím asi nejpomaleji, jak to jde, a samozřejmě ještě padám, ale vždycky, když jsem sjela až dolů, měla jsem hrozně dobrý pocit, což mohlo být prosté uspokojení nad výkonem (i když někdy nebyl vůbec valný), nebo působení endorfinů či adrenalinu.

A tak při možných příležitostech a i teď děkuji, že jsem to mohla vůbec vyzkoušet a zároveň doufám, že ještě budu mít šanci se zlepšovat a užívat si to.

Určitě pro lidi, kteří umí lyžovat, vypadám jako naprostý blbec. Každopádně je to moje celkově páté lyžování a proto se ani trochu nestydím to tady přidat:)

5 komentářů:

  1. Bud klidná, mě jako malou taky neučili lyžovat, ale byla jsem na dvou školních lyžácích, protože to byla přece povinnost - kdo nejel, přišel o hodně a pak stál tak nějak mimo třídní kolektiv. No, lyžovala jsem tedy jen 2x v životě, protože nesnáším zimní sporty a na lyžích jsem úplně gramlavá :D ale tehdy jsem si to přece jen užila :) (já jsem měla lyže i lyžáky půjčené a z vleků mám fobii - jako fakt šílenou z toho že spadnu, celou cestu nahoru šíleně panikařím, nebýt těch vleků, tak možná i jezdím na lyže).
    Tak si to pořádně užij, určitě se budeš stále zlepšovat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak mě teda taky neučil nikdo lyžovat, stejně jako Caroline jsem byla jen na dvou školních lyžácích. Ale hrozně ráda na ně vzpomínám :) Na fotce ti to sluší, jak se hezky směješ :))
    Jinak můj brácha zrovna dnes v noci odjel na lyžák do slovinských Alp a já mu to úplně závidím, hned bych jela s ním :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som v živote nestála na lyžiach začo sa aj trošku hanbím. ALE vždy ked obl lyžiarsky na základnej taks om nešla lebo som mala zlý kolektív v triede a nelákalo ma to a rodičia by mi ajtak nedali tolko penazí. Teraz na strednej škole som chcela ísť ale rodiičia nemali vela financií. Pretože nemam ani oblečenie, ani lyže, ani lyžiarky proste nič.
    Ale už vážne raz musim vyksusať:D

    OdpovědětVymazat
  4. Zjednodušeně si na k tomu určené mapě najdeš to místo a tam potom hledáš krabičku, kam se zapíšeš :D
    Je to Plumlovský zámek :)
    Já a lyžování, taky se moc nemáme rádi....hlavně proto, že mívám legendární pády, třeba strhnu vázání nebo tak nějak :D

    OdpovědětVymazat
  5. Jsi skvělá!!Já to neumím, byla jsem v osmičce na lyžáku a tragédie největší!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Tvůj komentář :)