sobota 17. září 2016

Česko 2016 (aneb Střípky štěstí 29 a 30)

Jak to celé začalo....

Loni ve Finsku jsem si uvědomila, že vůbec neznám Česko. Když jsem byla malá, tak jsme po Česku (jako mnoho jiných rodin - neříkám, že všechny!) v podstatě nejezdili. Respektive si vlastně kromě Žermanic nepamatuju žádnou rodinnou dovolenou. A tak volba letošní dovolené s přítelem na mé naléhání byla docela jasná. Zeptali jsme se přítelovy sestřenice a jejího přítele (A. + F.), zda by nejeli s námi. A oni souhlasili.

A jaké to tedy bylo...

Odjížděla jsem ne úplně zdravá. Vyjížděli jsme za děště a navíc prostě pozdě. Vzhledem k mým povahovým vlastnostem jsem tedy byla hned ze začátku lehce nervózní. A vzhledem k nemoci unavená. Z Ostravy jsme jeli do Koclířova, kde jsme uvařili oběd. Je to poutní místo, zajímavé. Odtama jsme jeli k Broumovu a strávili tři necelé dny u Broumovských stěn. Je to krásné místo a počasí nám opravdu přálo. Jediná nepřátelská věc byla klíšťata.

Od Broumova jsme se vydali do Liberce. Při příjezdu nás již vítal Ještěd. Zašli jsme na mši a poprosili o nocleh na faře místního arciděkanství. V Liberci jsme navštívili radnici (protože docela ujíždíme na výhledech) a Liebegovo městečko. Poté jsme spěchali do Českého Švýcarska.

V Českém Švýcarsku jsme si v sobotu prošli krásné vyhlídky a v neděli si odpočinuli v obci Růžová. V pondělí jsme se vydali k Pravčické bráně, kde i přes to, že bylo zářijové pondělí dopoledne, byly davy lidí. Navíc nás zklamal/naštval zpoplatněný vstup (chápu zpoplatněnou výstavu, ale zpoplatněnou přírodu?)... 

Od Pravčické brány (resp. z městečka Hřensko) jsme se vypravili do Litoměřic, kde jsme měli v plánu přespat u naší spolužačky z gymplu. Ta nás velmi pohostinně přijala a v úterý provedla městečkem. Všichni jsme byli příjemně překvapeni jeho krásou a také kavárnou "Káva s párou":) (lidem z této oblasti, případně pokud byste někdy do okolí chtěli zamířit, opravdu doporučuji!). 

Další v plánu byla ferrata v Bechyni (mezi Táborem a městem, kde by chtěl žít každý - Českými Budějovicemi). Pěkně jsme si na ni odpočinuli v Bežerovicích a ve středu se odhodlali ji zdolat. Nejprve šli A. + F. Poměrně jim to trvalo, ale přítel mě stále konejšil, že je jen A. slabší než já a že my budeme rychlejší a bude to v pohodě. Nebyli jsme rychlejší, od pohody jsem měla daleko a navíc A. ferratu obecně zvládla lépe než já. Každopádně nelituju, všem se to líbilo a dali jsme si pěkně do těla. 

Čtvrtek jsme strávili v Aqualandu Moravia. Mrzel nás zavřené vnější tobogány a bufet (jídlo v restauraci bylo prostě drahé a navíc tam byla šílená fronta). Jinak jsme se tam ale pořádně vyblbli.

Poslední den naší dovolené jsme strávili ve Znojmě. Začínalo zde Znojemské vinobraní, a tak se nám tam všude promenádovali lidé ve středověkých kostýmech. Navíc jsme se po obědě vydali na černou náučnou stezku, což jsme neměli dělat - od 12.00 byl zpoplatněný vstup do centra Znojma. Tím mě Znojmo opravdu zklamalo, protože jsme nemohli navštívit ani jeho památky. Ze Znojma jsem tedy nakonec rozčarovaná a ve stavu, kdy se tam nehodlám vracet ani jej doporučovat známým. Navíc Znojmem vede turistická trasa a měla jsem dojem, že by na takovém místě neměl být žádný úsek zpoplatněn (nevíte někdo náhodou, jak to je?). 

Jak to hodnotím? 

Jsem spokojená. Odpočala jsem si a načerpala spoustu nových zážitků. Strávila jsem fajný čas s lidmi, kteří umí prožívat a předávat radost.

4 komentáře:

  1. To zní jako skvělá dovolená. :) Také mám ráda, když můžu poznávat nová místa a že jich v ČR je víc než dost, která jsem ještě nenavštívila. :)
    Co se týče těch poplatků, tak to taky nechápu. :/ Lidé už neví, na čem by vydělali. :(
    Z míst, která jste navštívili, jsem byla pouze v Liberci a na Ještědu a v městě, kde by chtěl žít každý - protože já v něm žiju. :D
    A co bych určitě jednou navštívit chtěla, tak to České Švýcarsko. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky teď frčíme po ČR poslední dobou. Taťka vzpomíná na své dětství :-) Broumovské stěny se rodičům hrozně líbí, byli tam už dvakrát na odpočinek bez dětí, takže já je neviděla :-D
    Čímž díky za pohledy, oba mě čekaly doma. Pěkně ses rozjela, až se stydím, že už neposílám!
    A na Znojemský budu čekat netrpělivě a s radostí!
    Zaráží mě to zpoplatnění, to slyším snad prvně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke Znojmu: zpoplatněné to bylo kvůli Znojemskému vinobraní, které se tam konalo. Ale připadá mi to jako hrozná škoda:(
      Stydět se kvůli pohledům nemusíš, já se bála, že ti to nebudu moct vynahradit, když mi chodily ty tvoje, a tak jsem teď štastně posílala, kde se dalo:)

      Vymazat
  3. To zní hezky (až na ty poplatky) :-) České Švýcarsko bych taky jednou ráda navštívila. Ve Znojmě jsem teď byla, je tam krásně :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Tvůj komentář :)